Nocte Obducta – 2008 – Sequenzen Einer Wanderung

منتشرشده: 2012/12/08 در Nocte Obducta

Nocte Obducta بندی ناشناخته از کشور آلمان است که در سال 1995 آغاز به کار کرده و آثار فوق العاده زیبایی را در سبک Avant-Garde Black Metal ارائه میکند.

ترانه های این بند به شکلی شاعرانه به توصیف طبیعت و غم میپردازند. و همچنین براحتی میتوان در اشعارشان اثراتی از Atheist را دید.

آلبوم Sequenzen Einer Wanderung هفتمین و آخرین آلبوم رسمی Nocte Obducta می باشد که در سال 2008 ارائه شده که شامل دو قطعه می باشد و هر کدام مدت زمانی بیش از 20 دقیقه را در بر میگیرند که براحتی میتوانم آنرا شاهکار, و مایه ی افتخار سبک Black Metal بنامم.
در حقیقت این اثر یک اثرBlack Metal نیست ! و Nocte Obducta از هر ابزاری که در دست داشته برای ارائه ی یک اثر شاهکار استفاده کرده و برچسب Avant-garde Black Metal (بلک متال پیشرو) را بر ان زده. در این اثر تاثیرات مختلفی از سبک های مختلف گرفته شده است , از فضاسازی های ambient گرفته تا ریف هایی که به Progressive شبیه است و تاثیرات مختلفی که Doom Metal بر انها گذاشته و … حتی در قسمت هایی شاید به یاد Pink Floyd بیفتید!
اشعار این آلبوم کاملا به زبان آلمانی هستند. و موسیقی این اثر زیباتر از اشعار آن , مارا برای درک محتوای آن هدایت میکنند!

تعامل فرم و محتوا در موسیقی (که منظور ما به شکلی تخصصی تر موسیقی متال است) به شیوه های گوناگونی اجرا میشود . برخی مانند Agalloch وقتی میخواهند اشعاری که در انها از عناصر طبیعت استفاده میکنند را در موسیقی خود نمایان کنند عینن از عناصر طبیعت استفاده میکنند! (مثل قطعه ی اول بنام They Escaped the Weight of Darknessاز البوم 2010) . برخی دیگر مثل همین آلبوم , یا آلبوم 2010 از Void Of Silence یا البوم 2011 از Kauan  با استفاده از سازهای مختلف و بکارگیری درست انها وفضاسازیهای هنرمندانه سعی در انتقال محتوا در فرم خاص خودشان دارند.

در این اثرقسمت های اتمسفریک و امبینت و همچنین ملودی های گیتار به شیوه ای هنرمندانه و زیبا به تعامل میان فرم و محتوا میپردازند و استفاده ی خیلی خیلی خوب از گیتار الکتریک باعث شده که محتوای موسیقی را در قالب خود موسیقی شنیدار باشیم!

در این آلبوم اثری ازعنصری بنام وکال دیده نمیشود و اشعار بیشتر بصورت نجوا خوانده میشوند(بجز قسمت کوچکی از اواخر قطعه ی دوم).
گیتار بیس فوق العاده کار شده و جای هیچ حرفی را برای گفتن باقی نمیگذارد.

گوش سپردن به این اثر را به تمام طرفداران موسیقی متال و بخصوص طرفداران موسیقی های Extreme توصیه میکنم.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.